botoks

MEDİKAL ESTETİK

Botoks Nedir?

Medikal estetik denince ilk akla gelen yöntemlerden biri olan botoks, ciltteki yaşlanma belirtileri, mimik çizgileri ve kırışıklıklardan kurtulmak için tercih edilen en etkili ve kolay yöntemdir. Göz kenarında oluşmuş olan kazayağı kırışıklıklarına, zamanla düşen kaşlara, alın bölgesi kırışıklarına, üst dudak kırışıklıklarına, boyun bölgesi kırışıklıklarına, terlemeyi önlemek amaçlı koltuk altına, el ve ayaklara da uygulanmaktadır.

Yararları

Kırışıklıklar, aynı ifadenin binlerce kez tekrarlanması nedeniyle cilde kazınmış olan çizgilerdir. Kırışıklıklara “ifade-mimik çizgileri” veya şekilleri nedeniyle “kaz ayakları” da denir. Kırışıklıkların nedeni cilt altındaki kasların uzun süreli kasılmalarıdır.
Botoks, uygulandığı bölgedeki kasların rahatlamasını ve belli bir süre için cildin gerginleşmesini sağlayan ilacın ticari ismi ve ‘’Botulunium Toksin’’den elde edilen bir bakteri toksinidir. Sadece uygulandığı kas düzeyinde etki gösterir, uygulama bölgesinin dışında etkileri bulunmaz. Uygulama yapılan bölgedeki kasların hareket etmesini engelleyerek, mimikleri kısıtlayabilir ya da tamamen ortadan kaldırabilir.
Aşırı terleme kozmetik bir sorun olmaktan ziyade, bir sağlık sorunu olarak değerlendirilmektedir. Aşırı terlemeyi engellemek için birçok yöntem denense de, fazla başarı elde edilememektedir. Botoks uygulaması ise, ter bezlerinde aşırı terlemeye yol açan lifleri bloke ederek, sorunu azaltmak veya durdurmak konusunda etkili olmaktadır. Etkisi 6 ile 12 ay arasında sürmektedir.
Botoks halk arasında yılan zehiri olarak tabir edilir fakat bunun gerçekle bir alakası yoktur. Doğru bilinen ama aslında yanlış bir şehir efsanesidir.

Uygulama Süresi

Uygulama önceki anestezik krem ile uygulama bölgesi uyuşturulur. Çok ince uçlu özel bir iğne yardımı ile birkaç noktadan kas içine Botoks enjekte edilir. Yaklaşık 10-15 dakika sürer. Uygulama esnasında hastayı rahatsız eden bir ağrı şikâyeti oluşmaz.
Uygulamanın etkisi 3-4 gün sonra görmeye başlanır ve 15. günde maksimum seviyeye ulaşır. Etki süresi ortalama 4 aydır, 6. ayda ise tamamen ortadan kalkar ve uygulama bölgesi eski haline döner. Terlemeyi önleyici amaçlı kullanıldığında ise etki süresi daha uzundur.

Kimlere Uygulanabilir?

En iyi sonuç alan hasta grubu, her zaman doğru zamanda, doğru uygulama yapılan hastalardır. Gereğinden önce ve genç yaşta yapılan uygulama, kırışıklıklar yeteri kadar belirginleşmediği içi, sonrasında hastayı memnun edecek farkı hissettirmeyecektir.
Gereğinden ileri yaşta ve kırışıklıkları çok ilerlemiş, derinleşmiş hastalara ise sadece botoksla istenilen verim elde edilemeyebilmektedir. Bu hastalar ayrıntılı muayene edilerek hem botoks, hem de diğer yöntemler hakkında mutlaka bilgilendirilmelidir.
Botoks tedavisinin sağlığı etkileyecek olumsuz bir yan etkisi yoktur. Estetik amaçlı olarak çok az miktarlarda kullanıldığı için, doğru uygulama sonrasında istenmeyen bir etki görülmez, şişme, morarma ya da kızarıklık olmaz. Nadiren uygulamadan sonra geçici baş ağrısı görülebilir. Bu konuda eğitim almış ve deneyimli bir uzman tarafından yapıldığında riski yoktur. Migren ağrılarına iyi geldiği de sıkça alınan geri dönüşlerden biridir. Uygulama sonrası 4 saat süreyle hastanın özellikle de yüz üstü yatması ve başını eğerek bir işle ilgilenmesi istenmez. Aynı gün solaryum, cilt bakımı, kuaför, havuz, spor tavsiye edilmez.

Teşvikiye Mah. Sezai Selek Sok. No:18/3
Nişantaşı, İstanbul